Thursday, February 18, 2010

Mandi Time!!

Setelah hampir sebulan lebih tak mandi, akhirnya semalam berkesempatan memandikan diaorang 2 ekor nih.. seperti biasa si velvet menjerit macam kena dera.padahal pakai shower suam, bukan air sejuk pon. oren plak sayup2 je dengar suara dia.oren tak bnyk meragam,meronta pon tak.sedap kot orang massage badan dia. nak tangkap gambar time mandi tak sempat lah disebabkan keganasan velvet sampai aku nih pon basah lencun! nasib lah takde plak dia nak mencakar ke ape ke kan..

tujuan asal memandikan mereka nih sebab nak bawak pegi jumpa vet.vaccine velvet dah due hampir 2 bulan.(jangan tiru macam aku!) maka complete lah vaccination si velvet ngan oren. sekarang nih yearly boost ngan deworming setiap 3bulan.

  muka tak puas hati kene mandi!hahahaha!!padan muka budak busuk!

lepas hampir 15 minit kena jemur baru bawak masuk rumah balik.masing-masing meronta nak kluar cage! ditambah plak bunyi hairdryer, lagik lah mengelupur nak kluar.setelah hampir 1 jam.baru lah mereka kering sekering2nya. nih baru bulu pendek..kalu bulu panjang ntah berapa lama lagik la nak kena keringkan :p

 
pegi kat feveret spot untuk grooming

oren plak sambil groom tunggu kat pintu.sibuk nak kluar bilik :p

setelah selesai grooming, bawak lah diaorg nih gi vaccine & deworming. Alhamdulilah setakat nih mereka sihat2 belaka.velvet baru umur 7bln berat dia dah mencecah 3 1/2 kg! oren lebih kurang 4 kg.padan lah terasa nak cabut tangan angkut budak 2 ekor nih  :p maka selesai lah sudah Cat Wishlist No 1 : )

3 comments:

Juz Call Me Sharz said...

gemoknyer dorg berdua...
:D

Papa meow said...

mesti berat gila tu hehe
hebat...siap grooming2 lg

Shikin said...

sharz nih hasil dari mkn BW ngan raw food.mane tak gemok makan tido je keje diaorg nih,tambah lagik cuaca panas.membuta jer laa :)

papa meow memang berat.dah lah ada satu carrier je..nasib tak cabut handle carrier tuh. :p dioarg groom sendiri je.saya sikat sket2 je,bulu pendek tak banyak masalah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...