Friday, April 30, 2010

Happy Birthday to my uncle!

 The food............* satay itu sgt sedap!

the guest.....a lots of veteran.. :p ofcourse laa nama pon birthday my UNCLE.... :p

reciting doa..may all ur wishes and dream come true..InsyaAllah..ameen..

birthday man... :p

get a piece from his wifey :)


For Details or order please contact us at 017-6050448 @ 016-2402056 or email us at noranasenterprise@gmail.com

Thursday, April 22, 2010

Individual cupcakes box

ini adalah packaging yang biasa kami gunakan untuk individual cupcakes. For more variety bleh klik kat SINI. *anda hendaklah menguruskannya sendiri segala tempahan yg dibuat bersama kekotakdisini, harap maklum.


PVC Clear cupcake box
bottom: silver / gold
fit: 2.5oz
price: RM2.00 per pc


Cupcake Box Round Window
color: Pink /Yellow
fit: 2.5oz
price: RM0.90 per pc


 Cupcake Box Square Window
color: white
fit: 2.5oz
Price: RM0.80 per pc


Plastic Container
color: clear
fit: 2.5oz/ 3.5oz
Price: RM1.30 per pc


Pink Box
fit: 2.5oz /3.5oz
price: RM 0.60 per pc


Dome Plastic Container
fit: 2.5oz
price: RM0.50 per pc

* Harga diatas adalah untuk 1unit. sekiranya pembelian di buat melebihi 100unit.harga akan dikurangkan.
For Details or order please contact us at 017-6050448 @ 016-2402056 or email us at noranasenterprise@gmail.com

Sunday, April 18, 2010

Get Well Soon Nadhira




This cupcakes are made specially for my friend Nadhira who's has been suspected with bone cancer.hopefully the diagnostic is wrong. this is for you from ika,ira,wanie and me. get well soon dear :)
 
For Details or order please contact us at 017-6050448 @ 016-2402056 or email us at noranasenterprise@gmail.com

Friday, April 16, 2010

Kisah 3 ekor Cik Hitam Putih

rajin sungguh aku harinih berblogging!haha sampai 2 entry!oklah skip2!!nih nak citer nih..arinih  aku seperti biasa pegi ke kedai dlm kol 3.30ptg. almaklumla kedai sendiri, pastu plak pagi mmg takde org.so suka hati bukak kedai petang petang..sejuk sket..heehee. nak dijadikan cerita tengah aku sibuk2 unload kek dari keta tetiba ada seekor anak kucing nih.mak aii bukan main manje!geram plak aku!dok mengiau2 kat kaki.nasib la aku tutup pintu kereta kalau tau mau dia melompat dlm kereta tuh.abes laa kek aku!! lepas dah siap2 display kek, sapu dan cuci apa yang patut, kucing tuh still ada lagik kat depan main golek-golek.bila aku panggil laju je datang! lapar kot.rezeki dia.hari kucing bunting tuh dipukul aku ada berjanji ngan kucing tuh nak bawak makan esok hari.kerana kesibukan aku terlupa.maafkan aku kucing bunting!tapi harini aku bawak.tak mahal pon.beli jer la yg biasa2.maaf ye aku masih belum mampu nak kasik anak terbiar makan mahal2.InsyaAllah bulan depan akan ku cuba beli BW lebih sket. aku panggil la si hitam putih nih ke belakang kedai. laju je dia datang. aku pon kasik lah dia makan..



selang setengah jam, pakcik aku datang. aku pon kluar la bagik air sume.ternampak plak lagik sekor anak kucing.duduk btul2 tengah jalan kaki lima.Ya Allah..kesiannya aku tengok.sekali lagik aku bawak dia kebelakang..lemah longlai dia jalan.tak tau lah berapa hari tak makan.badannya comot sangat. tapi yg nih kecik sket dari yg cik hitam putih 1st tu. dalam 2 @ 3 bulan aku agak.sekali lagik rezeki dia plak.aku bawak kebelakang bagik makan. elok dah habis makan ingatkan dia terus hilang jap lagik dia dok dalam kedai plak.alahai..lulur hati aku.nak tak nak terpaksa letak ke luar semula.saya mintak maaf si kecil, kami berniaga.bukan niat untuk menghalau, bukan kerana aku geli, tapi untuk menjaga pelanggan-pelanggan ku.maaf si kecil...

si kecil yg berani masuk :)

si kecil protes taknak kluar

tengah aku sibuk-sibuk meletak si kecil keluar, datang plak si ibu bunting minta makan. aku pon letak lah lagik wetfood. berselera sungguh dia makan.nih pon tak tau lah dah berapa hari tak makan.kesian..pelahap sungguh.aku biarkan dia makan sambil aku menguruskan si kecil yg protes taknak kluar dari kedai..haish..si kecil betul-betul buat aku rasa serba salah.sudahnya aku letak dia dibelakang dan tutup pintu.tinggalkan sedikit bekalan makanan dan air bersih. sabar ya si kecil sampai aku tutup kedai.akan aku bagik kamu makan lagik.

si ibu bunting menghabiskan makanan

mungkin dia berkata "terima kasih kakak" :)

harini Alhamdulillah awal plak customer datang. order pon tetiba masuk agak banyak. rezeki aku.Alhamdulillah. :) aku bercadang untuk membuat tabung untuk anak2 terbiar ini.tapi boleh kah?mampu kah aku sebagai seorang peniaga untuk mengajak customer2 menderma untuk mereka? mahu kah mereka menderma untuk tujuan ini? mungkin kah aku perlu bermula dengan setiap pembelian kek, rm2 akan dimasukan ke tabung berkenaan?pendapat please??

amad yg semakin bulat!!


posisi duduk amad yg menampakan dia sgt bulat!! :p posisi kucing malas!


walaupon malas, masih sempat melemparkan senyuman..aauuu!!!i love you amad!xoxo


amad yg suka posing :)

Thursday, April 15, 2010

Jangan kacau! Amad nak tido!



me: anak saper nih??!!tak snonohnye tido!!

velvet: nyam..nyamm..zzzzzz



velvet: ala kak nora nih...kacau la amad nak tido....hish!

 me: nak pg mane tu??

velvet: non of your business!

me: mak ai..garang btol!





30minutes and don't know how many second later........................

***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
*
***
* 
 


 me: amad mmg kurang sopan!

velvet: zzzzzz

Tuesday, April 13, 2010

Manusia semakin kejam!

Semalam satu kejadian tak di duga terjadik.dalam kami anak beranak gelak ketawa tetiba hati terasa panas semacam je.kenapekah??al kisahnya begini, kat kedai ku ini tersangat bnyk lah kucing jalan.yang telah di kenal pasti ada seekor tuxedo jantan DSLH, seekor hitam legam jantan juge,2 ekor oren pon jantan juge, seekor calico, seekor kaler itam putih betina, mackerel betina, dan seekor tortoiseshell yg sgt muda dlm 4-5 bulan kot.

nak dijadikan cerita,tengah kitaorg lepak kat luar sambil tengok ayah pasang lampu, aku nampak la mackerel betina nih jalan-jalan kat kedai sebelah.aku dah agak dia mesti nak melepas hajat.maka dia naiklah atas pangkin @ tempat pekerja restoren sebelah bersantai-santai. mak ku yang berasa tanggungjwb bgtau lah kat pekerja kedai sebelah nih, "adik, kucing tu nak berak tu...halau lah" dia bleh pandang kitaorg dan senyum.aku agak bingung sebab dia tak halau kucing tuh.ke dia tak paham ape kitaorg ckp??? yg aku nih pon beriya2 lah syoh2 kat kucing tuh..dia wat bodo gak..dah tertinjat2 dah kucing tu...akhirnya....melepas gak kat situ...hmm....tak dapat nak menolong.

sedang kucing mackerel nih terkial-kial nak kambus hasil kumbahan dia, datang lagik sorang pekerja nih dengan sebatang kayu mop. terdengar bunyi ketukan yg agak kuat juga.berdesup kucing tu lari..Ya Allah!! agak terkejut aku dengan tindakan lelaki itu yang harapkan muka saje kacak, tapi perangai..takde belas ikhsan langsung! bole tak dia pukul kucing mackerel yg tgh sarat bunting tu dengan kayu mop??!! kalau iya pon spray la ngan air ke, tak pon ketuk kat kerusi tuh ke..lari lah kucing tu..nih tak.badan kucing tuh jugak yg jadik mangsa! ingatkan nak pegi lah tengok keadaan kucing tuh,tapi dia lagik pantas menyorokkan diri.di celah-celah kerusi meja ternampak raut mukanya yg sedih sambil menjilat-jilat belakang badannya. confirm sakit! aku yg tersandung kat tombol pintu pon terasa sakit apetah lagik kucing yg memang dihayunkan batang mop kat badannya.

pekerja sebelah nih aku agak muda lagik dari aku..dalam belasan tahun tak pon dalam awal 20-an. manekah perginya belas ikhsan seorg manusia sekarang nih? muda-muda dah berperangai sebegitu rupa. kalau tua??aku tau bukan sume yg suka binatang, iya pon tak suka jangan la pukul kucing tuh. halau sudah lah..tak perlu la sampai menyakitkan binatang. "ah! biar dia beringat!" nama pon binatang selama mana dia bleh ingat?bukannya dia ada akal fikiran. kita nih yg ada akal fikiran gunakan la sebaiknya.

Monday, April 5, 2010

Classic Kebaya Class at Lea-Oven Putra Height

Thanks to LEA-OVEN and MYCUPPYCUPCAKE for sharing the knowledge :)

candid!candid! *picture credit to LEA-OVEN
 
 Hasil-hasil para student :) *picture credit to LEA OVEN

 The Student.... *picture credit to LEA-OVEN 
 
 My kebaya (ignore the thumbprint on the board :p)

my kebaya and other student's kebaya (sorry i've forgot her name)

For Details or order please contact us at 017-6050448 @ 016-2402056 or email us at noranasenterprise@gmail.com

Happy Birthday Nurul Syafinie



chocolate moist cake with edible image. Happy birthday Syafinie :)
For Details or order please contact us at 017-6050448 @ 016-2402056 or email us at noranasenterprise@gmail.com

Sunday, April 4, 2010

Happy Birthday Suvita

She requested chocolate cake but coated with buttercream. so here it is..Happy Birthday Suvita :)



For Details or order please contact us at 017-6050448 @ 016-2402056 or email us at noranasenterprise@gmail.com

Thursday, April 1, 2010

vanilla cupcakes & blackforest untuk Shekin




tq shekin and congrats :)
For Details or order please contact us at 017-6050448 @ 016-2402056 or email us at noranasenterprise@gmail.com

Selamat Bertunang Zuraida

Kek ini direquest oleh pakcik ku untuk sepupu ku yg bertunang harini. Tahniah Zuraida :)


buttercake coated and deco with buttercream :)

For Details or order please contact us at 017-6050448 @ 016-2402056 or email us at noranasenterprise@gmail.com

Ben 10 for Irfan

Happy 4th Birthday Irfan :)



For Details or order please contact us at 017-6050448 @ 016-2402056 or email us at noranasenterprise@gmail.com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...