Tuesday, October 30, 2012

Selasa yang mendung...

Hai!

tajuk menunjukkan keadaan cuaca harini, seterusnya dia memberi effect kepada aku. gila! betul..tak tipu.hari ini pun aku rasa mendung tak ceria macam semalam. pertamanya sebab parent pegi honeymoon..so jenuh nak fikir apa nak masak untuk adik-adik. keduanya biasalah mulut-mulut manusia yang 'nakal' suka menyelak2 kain manusia lain.apa pun aku tidak akan sentuh perkara itu.. as usual breakfast pagi ini seperti berikut:-

plain water (lost count dah..since bangun tido)
sebiji epal merah
500ml cold water + 2 caps aloe concentrate
500ml warm water + 1tspn tea mix
500ml cold water + 1 heaping spoon F3 + 3flat scoop F1 choc
plain water lagi

as for lunch terasa lapar sangat harini..menu seperti berikut:
1 pinggan kuehteow goreng ( mak masak pakai minyak smart balance)
plain water

as for evening exercise just buat cycling (5km/10min), squat (16x 2set/5 min) and hip hop abs ( 30 min) total workout time 45min. lepas workout amik shake as a recovery formula.

500ml cold water + 1 heaping spoon F3 + 3flat scoop F1 tropical

lepas tu rest kejap, lepas maghrib siap-siap pegi kelab nutrisi. dan dinner di kelab seperti berikut:-
500ml cold water + 2 caps aloe concentrate
500ml warm water + 1tspn tea mix
500ml cold water + 1 heaping spoon F3 + 3flat scoop F1 choc
plain water lagi

mungkin ramai yang pelik kenapa aku highlight makanan aku, hijau dan merah. ianya memudahkan aku untuk semak apa yang aku makan sihat, dan tak. so dari situ kita boleh lihat sihat ke tak kita punya pemakanan hari ini. bila kita dah tau, boleh la kita ubah mana yang patut. ;)

ok bai!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...