Tuesday, November 6, 2012

Selasa...

Hai!

ok harinih macam bersemangat sedikit.tapi tak banyak lah..kepala masih berserabut dengan isu banjir yang tak sudah.agak tekanan juga.tapi apa boleh buat..lumrah berniaga mesti ada ujian.kalau tiada ujian tu maknanya perniagaan itu takkan berkembang.haha ye je aku! ok as usual breakfast aku seperti berikut.

500ml  cold water + 1 cap aloe concentrate
500ml hot water + 1 tsp tea mix
500ml plain water + 3 flat scoop F1 chocolate + 2 flat scoop F3
plain water

ok harini aku letak extra protein, sebab aku rasa aku kurang makan..so aku add up protein untuk badan aku rasa full. tapi ingat bila protein bertambah, air kosong juga perlu bertambah. supaya tekak takde la kering sangat.

harini tetamu jauh datang..kak dari indonesia tapi bekerja di sini.agak kagum aku dengan kakak tu, bekerja keras disini meniaga jual buah dan goreng-goreng untuk anak dia yang sedang belajar dalam jurusan kedoktoran. aku gembira bila dia bercerita, dia rasa sihat minum nutrisi, boleh kerja lebih masa, tak letih.. Alhamdulillah.

bukan la aku nak bangga-banggakan yang nutrisi nih bagus.tapi logik akal pun..kalau kita bagi badan kita makan SIHAT dan LENGKAP dan SEIMBANG, insyaAllah badan kita sihat..masalahnya sekarang ramai yang sibuk, dan malas nak prepare makanan yang sihat. aku tak terkecuali.maka aku cari alternatif lain. Alhamdulillah berjumpa nutrisi. selama hampir 2 tahun aku belum pernah pegi klinik atau hospital, mahu pun menelan sebiji panadol. Syukur Alhamdulillah :)

then harinih aku pulang ke rumah untuk lunch.masakan ibu tiada tandingan! simple je lauknya..salad campur  nasi sesenduk dengan ikan tengiri masak cili. kemudian lepas 1 jam aku minum 500ml teamix.

untuk dinner plak seperti biasa aku ke kelab. dinner seperti berikut:
500ml  cold water + 1 cap aloe concentrate
500ml hot water + 1 tsp tea mix
500ml plain water + 3 flat scoop F1 chocolate + 2 flat scoop F3
plain water

tiada yang menarik harini.aku menghabiskan masa menganalisa diri.exercise pun tak.sekadar buat squat dan crunches. aku dah download insanity full version tapi bilakah nak mengamalkan seperti dijadualkan tak tau lah aku.alahai..perlu ubah jadual!kena paksa diri!

ok bai!



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...